Sunday, July 9, 2017

Rohkeutta

Sen ehdin
että kuuntelin minuutin kestävän hartauden
sen ehdin kun roskikset pursuaa
pyykki on koneessa pestynä, mutta unohdin laittaa pyykinpesuaineen
kirjaston kirjat ovat myöhässä,
varatut ajat menneet ohitse 
kun vauva nukkuu autuaana, kasvaa kohisten
minä olen väsynyt ja itkuinen ja peloissani
rakastan ja huolehdin
hosun ja hätäilen
yritän ehtiä edes jotakin, edes vessaan!
enkä ehdi
sitten pysähdyn äärellesi
sinun on nälkä
tyynnyn viereesi pieni mies
kun siinä imet elinvoimaa
katsot niin pyöreillä silmilläsi
olet niin rakas
olet jotakin meistä
Jumalastakin
taiten tehty
viimeistä piirtoa myöten
 
olet niin rakas
että antaisin kaiken
ja olen jo antanut.

sen ehdin
minuutin hartaus
ja siinä puhuttiin rohkeudesta
sana siitä, mitä rohkeus on
sitä että pelosta ja kivusta huolimatta
uskaltaa toimia

minä uskalsin
ja sinä olet siinä nyt.
Minä olen rohkea.

No comments: