Monday, October 23, 2017

Pohjavettä

Tänään
itketään kilpaa
lapsi ja äiti
siinä järjestyksessä
kun minä en tiedä
mikä sinun on
se raastaa
yritän
yritän parhaani
yritän kaikkeni
ei riitä
kohta taas
kaikki hyvin sinulla
pieni käsi lelun päällä
nukut
minä en saa
itkua loppumaan.

***

Vielä senkin jälkeen
kun ei enää jaksaisi
jaksaa vielä
vaikka kuinka pitkään
Ei se elämä lopu
jos itkee päivän
ei se lopu
päivä onneksi loppuu
joskus yökin loppuu.
Pimeys väistyy.
Et vain tiedä milloin.
Sitä odotellessa.

***

Minä koetan muistaa
Sinun sanasi on lamppu
joka valaisee askeleeni
se on valo minun matkallani
- onhan se ihollenikin ikuistettu
Sana sinun sydämeltäsi.
Mutta nyt on niin kovin
niin kovin
pimeää.

***

Tässä minä olen
eikä mitään annettavaa
kaikesta olen jo
luopunut
pohjalta
voi vielä kaivaa syvemmälle
odotan
odotan sitä
virvoittavaa vettä.
Ehkä se onkin
pohjavettä

***

No comments: