Friday, September 14, 2012

Hiukkanen

Isä,
oot kaikessa suuruudessas ihmeellinen,
lastas hoitaessa niin täydellisen perusteellinen,
kuolemaan saakka olit uskollinen,
sen jälkeen laskeuduit tuonelaankin tuomaan pelastuksen
sun leveyttä, syvyyttä ja korkeutta en oo ymmärtämään kykeneväinen
tässä valtavassa universumissa, oon vain pienen pieni hiukkanen,
miten rakentuu kohdussa ihminen, tajua en, solu solulta
muovautuu kasvot sen ja yhdeksän kuukauden kuluttua, syntyy lapsi täydellinen

Sä olet enemmän kuin käsitän
annoit niin kauniin elämän
loit jokaisen linnun, nisäkkään, merenelävän
tähdet, kuun ja kaiken aikaa säätelevän
monimutkaiset luonnon mekanismit ja vieläkin enemmän

Ja mun murheet saa ihan uuden mittakaavan
sä varjelet linnunkin, joka ei tahtomattas putoa maahan
etkö varjelis muakin, uskollisuutees luottaa saanhan
jokaisen sieluni haavan
sä näet tasan tarkkaan
ja minne tahansa karkaan,
vuoteeni teen tuonelaan, luurankojen puutarhaan - sielläkin olet
vaikka aamuruskon siivin nousen sineen taivaan
muutan kauas, merten taa - sielläkään en joutuis hukkaan
koska kuulun sun täydelliseen suunnitelmaan
oon valittu, kerran pääsen kotiin taivaan

Tästä kaikesta ihmeellisestä sua kiitän
mun elämäni ilman sua ei olis mitään
haluun jokaisena päivänä elää, tietäen
et se voi olla mun viimeinen
olla sujut kanssa kaikkien rakkaiden
anteeksi pyytäen, jos oon elänyt rikkoen, hutiloiden
ja siltikin uskoen, taivaassa koti on ikuinen,
siellä kohtaan Luojani armollisen
ja jokaisen edesmenneen sukulaisen
ja vihdoin oon täysin onnellinen. 
    

No comments: