Sunday, August 30, 2009

Tässä maailmassa
minussa asuu kaipaus
kaipaus sinne
missä ihmiset ovat
kuin enkelit taivaassa
missä jokainen kyynel
on puristettu timantiksi
missä ei ole enää tuskaa
eikä kipua
missä saan katsella
Isän kasvoja

ja ne ovat lempeät
vailla tuomiota
vailla ankaruutta
rakastavan Isän kasvot
sellaiset joita en
koskaan saanut katsella
tuntea tässä maailmassa

Oi Herra
anna minun päästä
eräänä päivänä
kirkkauteesi
anna minun nähdä
Uusi Kaupunki
anna minun suuhuni
uudet sanat
tee minun likaisista käsistäni puhtaat
pue minun ylleni
puhdas vaate

sillä minä olen likainen
tämä maailma
on minut sotkenut mutaan
tahrannut viattomuuteni
repinyt minut auki
häväissyt minut
kuin porton
joka vaatteet rikkinäisinä
polvillaan liassa
itkee syntejään

Suljen silmäni
ja ojennan
vanhat käteni
ylöspäin
ristiä kohden
ja kirkas veri
valuu ylleni
kilpaa kyyneleiden kanssa
pesten minut puhtaaksi
kaikesta vanhasta
uusi minä
uudet kädet.

Kiitän.

No comments: