Sunday, July 24, 2016

Sanat

Kirjoituksista syntyy uutta elämää
niillä luodaan todellisuutta.
Jotakin joka on ja pysyy
alussa oli sana
nyt minulla on jo monta sanaa
sanoja, joilla voin kuvailla tunteitani
sanoja joilla voin kirjoittaa asioita
joita on niin vaikea sanoa ääneen
kuitenkaan ei ole helppoa oppia
niitä uusia sanoja
välillä vanhatkin on hukassa
välillä en tiedä niiden merkitystä
kuten
rakastaa
vihata
armollisuus.

Kuitenkin jonkin pienen osan olen oppinut sanasta
anteeksianto.
Tuskin sitä uskallan sitä tähän kirjoittaa
jotten ylpeilisi
niin syvässä istuu häpeä.

Häpeästä minulla olisi monta sanaa sanottavana.
Aika rumiakin.
Jotenkin enää en jaksa hävetä.
En itseäni, en muita.
Enkä sietää sitä
häpeällä kasvattamista.

Minä opin.
Hitaasti.
Se vie vuosia.
Prosessit jatkuu. Ne muuttuvat. Etenevät.
Elämä muuttuu. Minä muutun. Pysyn samana ja muutun.
Kirjoitan. 

No comments: